1. Genel Bilgi
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans programının amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yeteneklerle donanmış, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştiren, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı ve bilişim teknolojilerini yaşamın her alanında etkin bir şekilde kullanabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.
2022–2023 Öğretim Yılı Öğrenci Yerleştirme Puanları
Bölüm |
Puan Türü |
Kontenjan |
Taban |
Tavan |
Okul Öncesi Eğitimi |
SÖZ |
60 |
407,28762 |
417,18601 |
2. Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere öğretmenlik mesleği alanında Okul Öncesi Öğretmenliği lisans diploması verilir.
3. Derecenin Düzeyi
Lisans
4. Kabul ve Kayıt Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
5. Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik " kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı öğrenmenin tanınması kapsamında bazı bilgisayar ve yabancı dil dersleri için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
6. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
7. Program Profili (Amacı)
8. Program Yeterlilikleri (Öğrenim Çıktıları)
NO |
|
|
Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2. |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur |
3. |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili genel kültür ve pedagoji bilgisine sahip olur; çağdaş öğretim yöntem- tekniklerini, ölçme- değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4. |
Okul öncesi eğitimi alanı için gerekli materyalleri, bilişim araçları ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5. |
Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini ifade eder, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. |
6. |
Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
7. |
Okulöncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
8. |
Okulöncesi eğitim kurumları yönetim bilgisi ve becerisine sahip olur. |
9. |
Çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen öğrenme ortamları tasarlar. |
10. |
Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar. |
11. |
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini sürekli olarak izleme, kaydetme ve eğitimi planlama amacıyla okul öncesi eğitime uygun çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçları kullanır. |
12. |
Çocuklukların gelişim özellikleri, ilgi, gereksinimleri, çevresel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak eğitim planını hazırlar ve uygular. |
13. |
Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları açıklar. |
14. |
Okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi alanında çağdaş bilgi ve uygulama becerilerine sahip olur. |
15. |
Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, duygusal, bedensel, ahlaki gelişim, öz bakım becerileri, dil, cinsel gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
16. |
Okul öncesi dönemdeki çocukların ve ailelerinin beslenme, sağlık, eğitim alanındaki ihtiyaçlarını bilir ve temel ilkyardım becerilerini kullanabilir. |
17. |
Okul öncesi dönem çocukların fizyolojik ve anatomik özelliklerini bilir ve bunları fiziksel gelişim özellikleri ile değerlendirebilir |
18. |
Okul öncesi dönem çocukların fen, matematik, müzik, oyun sanat, drama, Türkçe dil ve okuma -yazmaya hazırlık becerilerini destekleyecek etkinlikler hazırlar ve uygular. |
19. |
Okul öncesi dönemde gelişim problemi olan çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları okulda ve evde destekleyecek uygulamaları yapar. |
20. |
Eğitim teknolojilerindeki yenilikleri takip eder, bu gelişmeleri sınıf ortamına uygular ve okul öncesi eğitimin kazanımlarına uygun eğitim ortamları hazırlar. |
21. |
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. |
22. |
Sosyal ve mesleki yaşamında bir yabancı dili temel düzeyde bilerek alanındaki bilgilere ulaşır. |
9. Mezunların İstihdam Olanakları
Programı tamamlayan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve resmî okullar ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı özel kreş, gündüz bakım evleri ve çocuk kulüplerinde görev yapma imkânı bulunmaktadır. Ayrıca, lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı) veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenimlerine devam ederek akademisyen de olabilmektedirler.
10. Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
11. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
12. Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
13. Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm/Program Başkanı, Yardımcıları ve Erasmus Koordinatörü)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI |
|||
Anabilim Dalı Başkanı |
Prof. Dr. Esra DERELİ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6805 |
Doç. Dr. D. Neslihan BAY |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6804 |
|
Doç. Dr. Zeynep KILIÇ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6802 |
|
Dr. Öğr. Üyesi Banu DİKMEN ADA |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6803 |
|
Dr. Öğr. Üyesi Müge KUNT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6751 |
14. Bölüm Olanakları
ÜNVANLAR |
||||||
Prof. |
Doç. |
Dr. Öğr. Üyesi |
Arş. Gör. |
Öğr. Gör. |
Toplam |
|
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı |
1 |
2 |
2 |
- |
- |
5 |
Eğitim Öğretim Alanları |
Sayısı |
Kapasitesi (Öğrenci) |
Toplam Alanı (m2) |
Lisans Dersliği (Büyük) |
3 |
30x3=90 |
76 |
Lisans Dersliği (Küçük) |
12 |
24X3=72 |
72 |
Böte Bilgisayar Dersliği |
1 |
30 |
98 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
1 |
28 |
74 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI |
||
Anabilim Dalı Başkanı |
Prof. Dr. Esra DERELİ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Dr. D. Neslihan BAY |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Doç. Dr. Zeynep KILIÇ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr. Öğr. Üyesi Banu DİKMEN ADA |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr. Öğr. Üyesi Müge KUNT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |