• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

Raylı Sistemler Yüksek Lisans Programı

1. Genel Bilgi

Dünyada ve Türkiye'de raylı sistemler altyapısı genişletilmekte, çeken ve çekilen araçlara talep artmaktadır.  Hem altyapının genişletilmesi hem de bu araçların tasarımı, yapımı, sertifikasyonu ve bakımı yanında bu sistemlerin işletilmesi uzman eleman istihdamını gerektirecektir. Türkiye'de mevcut programlar bu ihtiyacı karşılayacak elemanları yetiştirecek düzeyde değildir.  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi bünyesinde 2012 yılında açılan Raylı Sistemler Lisansüstü programı bu alandaki uzman eleman açığını kapatmaya katkıda bulunmak amacıyla tasarlanmıştır.  Bu programla Eskişehir'de kurulmakta olan Ulusal Raylı Sistemler Test, Sertifikasyon ve Araştırma Mükemmeliyet Merkezi'ne eğitim desteği verilecektir.

Bu programla Eskişehir'de kurulan Raylı Sistemler Kümesini oluşturan TÜLOMSAŞ ve diğer üreticilerin ihtiyacı olan yüksek nitelikli eleman eğitimine katkıda bulunulacak, sanayi ile yakın işbirliği sağlanacaktır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Raylı Sistemler Kümesinin kurucu üyelerindendir.

Raylı Sistemler Lisansüstü programı disiplinler arası bir programdır. Fen Bilimleri Enstitüsü'nde açılan Elektrik-Elektronik, Makine, İnşaat, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri gibi anabilim dallarında açılagelen temel bilim veya mühendislik derslerinin bir kısmı programa sayılabilir.  Raylı Sistemler programında açılacak dersler de yukarıda belirtilen anabilim dallarındaki lisansüstü öğrenciler tarafından alınabilecektir. Ayrıca farklı lisans dallarından mezun olan öğrenciler bilimsel hazırlık programı kapsamında bu anabilim dallarının bazı lisans derslerini alabileceklerdir.

Raylı Sistemler anabilim dalında açılan yüksek lisans programları mühendislik ve işletme olarak iki kısımdadır.

2. Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

3. Derecenin Düzeyi

2 (QF-EHEA)

4. Kabul ve Kayıt Koşulları

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

5. Önceki Öğrenmenin Tanınması

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

 6. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması dersleri kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.. 

7. Program Profili (Amacı)

https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/409/program-egitim-amaclari

 8. Program Yeterlilikleri (Öğrenme Çıktıları)

 https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/151/ogrenme-ciktilari

9. Mezunların İstihdam Olanakları

Raylı Sistemler Ana Bilim Dalı'ndan mezun olan yüksek mühendisler raylı sistemler alanında faaliyet gösteren kamu ve özel sektör kuruluşlarında, araç üretimi, yol ve yol üzerindeki sanat yapılarını yapan, raylı sistemleri işleten, bakımını yapan ve denetleyen kuruluşlarda tasarım, üretim, işletme, satış ve bakım işlerinde görev alabilmektedirler.

10. Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayanlar koşulları sağladıkları takdirde doktora eğitimine başvurabilirler.(QF-EHEA 3)

 11. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

             Öğrencinin başarı düzeyi, yarıyıl içinde yapılacak çalışmalar ve/veya ara sınavları ile yarıyıl sonu çalışmalar ve/veya sınavlarıyla ölçülür.

 Her ders için yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notuna hangi oranlarda katılacağı öğretim üyesi tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulur. Derslerin başarı notları, Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ ndeki  not dönüşüm çizelgesi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.

 

  Katsayı ile bağlantılı olmayan derslerin değerlendirmeleri aşağıdaki gibi yapılır:

 DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. İZ notu, akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir. YT notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerde başarılı olan öğrenciye verilir.

 YZ notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.

 MU notu, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla muafiyet sınavı yapılan ve başarılı olunan dersin notudur.

 12. Mezuniyet Koşulları

         Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.

            Tezli yüksek lisans programının normal süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, azami süre altı yarıyıldır. 

Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan seçmeli/zorunlu kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde gerekli başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin ilişiği kesilir.

           Öğrenci yüksek lisans tezini, ilgili enstitüce belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

 13. Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

 14. Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm/Program Başkanı, Yardımcıları ve Erasmus Koordinatörü)

ESOGÜ Meşelik Kampüsü 26480/ESKİŞEHİR

Tel:+902222393750, www.ogu.edu.tr,  www.fbe.ogu.edu.tr

 15. Bölüm/Program Olanakları

Raylı Sistemler programı disiplinler arası bir programdır. Ana Bilim Dalımızda Elektrik-Elektronik, Bilgisayar, İnşaat, Makine, Malzeme ve Metalurji ve Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalları öğretim üyeleri görev almaktadır.  Bu anabilim dalları imkânları raylı sistemler için de kullanılmaktadır.

Buna ek olarak TÜLOMSAŞ ile yapılan sözleşme uyarınca, TÜLOMSAŞ tesisleri ve destek personeli talep edilebilecektir.  Ayrıca gerektiğinde TCDD Eğitim Merkezi'nden ve Anadolu Üniversitesi bünyesinde kurulmakta olan Ulusal Raylı Sistemler Test Merkezi'nden de destek alınması mümkün olacaktır

 16. Akademik Personel

Disiplinler arası nitelikte olan Raylı Sistemler lisansüstü programında kadrolu öğretim elemanı yoktur. Ana Bilim Dalı Başkanı mevcut programlardaki kadrolu öğretim üyeleri arasından görevlendirme ile atanır. Programa destek verek öğretim üyelerimizin bir kısımı aşağıda verilmiştir:

Prof.Dr. Hasan Hüseyin Erkaya

Prof.Dr. Abdurrahman Karamancıoğlu

Prof.Dr. Osman Parlaktuna

Prof.Dr. Rifat Edizkan

Doç.Dr. Metin Özkan

Doç.Dr. Mustafa Ertunç Tat

Doç.Dr. Ahmet Yazıcı

Dr.Öğr. Üyesi Şafak Bilgiç

Dr.Öğr. Üyesi Kemal Keskin

Dr.Öğr. Üyesi Burak Urazel


17. Amaç ve Öğrenme Çıktıları (T.Y.Y.Ç)

;