• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

Mimarlık Yüksek Lisans Programı

1. Genel Bilgi

Eskişehir Osmangazi Universitesi Mimarlık Anabilimdali Yüksek Lisans programinin temel hedefi, mimarlık bilgisini ve kuramsal yapısını yeniden sorgulamak, irdelemek ve bu yönde bilimsel  araştırmalar yapabilmek , doğrudan ya da dolaylı bir biçimde mimari araştırmalarda kuram ile uygulama arasındaki etkileşimi vurgulamaktir. Bunun yanisira program; mimari tasarım ve uygulama, kuram/eleştiri, kentsel tasarım, yapı malzemesi, yapı elemanları, strüktür sistemleri, fiziksel çevre kontrolü ,  kentsel kimlik ve bellek, kent ve kültür politikaları, mekan algı ilişkisi konularındaki, çağdaş kuram ve yaklaşımları, irdeleme ve yorumlama becerisinin kazandırılmasıni amaclamaktadir.

 2. Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

3. Derecenin Düzeyi

2 (QF-EHEA)

4. Kabul ve Kayıt Koşulları

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

5. Önceki Öğrenmenin Tanınması

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

 6. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması dersleri kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.. 

7. Program Profili (Amacı)

https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/409/program-egitim-amaclari

 8. Program Yeterlilikleri (Öğrenme Çıktıları)

 https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/151/ogrenme-ciktilari

9. Mezunların İstihdam Olanakları

Bina bilgisi Yüksek Lisans Programı’nı tamamlayan mezunlar, çok çeşitli dallarda çalışma olanağına sahiptir. Kamu kuruluşlarında görev alma, serbest mimar olarak çalışma, mimari bir büroda proje mimarı olarak görev alma, şantiyede şantiye mimarı olarak çalışma, yapı denetim firmalarında veya danışmanlık hizmeti veren kuruluşlarda çalışma gibi birbirinden farklı seçenekler mevcuttur.

Yapi bilgisi Yüksek Lisans Programı’nı tamamlayan mezunlar, sürdürülebilirlik, malzeme, insan ve konfor, güvenlik konularında çalışan tüm kurumlarda ofis veya şantiye ortamında, kamu kurum ve kuruluşlarında,, araştırma merkezlerinde, konservasyon merkezlerinde uzman olarak, malzeme üretimi ile ilgili tüm firmaların AR-GE çalışmalarında, mevcut yapı stoğunun iyileştirme çalışmalarında mimar olarak çalışabileceklerdir.

Restorasyon Yüksek Lisans Programı’nı tamamlayan mezunları kültürel miras yönetimi, envanter, belgeleme, restitüsyon ve restorasyon projeleri ile kentsel koruma ve rehabilitasyon projelerinin hazırlanması, endüstri mirasının yeniden kullanımı ve tarihi çevrede yeni yapıların tasarlanması alanlarında çalışabilirler.

Mimarlık tarihi Yüksek Lisans Programı’nı tamamlayan mezunlar, mimarlık tarihini konu alan çalışmalarda katkı sunmaktadırlar

 10. Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayanlar koşulları sağladıkları takdirde doktora eğitimine başvurabilirler.(QF-EHEA 3)

 11. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

             Öğrencinin başarı düzeyi, yarıyıl içinde yapılacak çalışmalar ve/veya ara sınavları ile yarıyıl sonu çalışmalar ve/veya sınavlarıyla ölçülür.

 Her ders için yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notuna hangi oranlarda katılacağı öğretim üyesi tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulur. Derslerin başarı notları, Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ ndeki  not dönüşüm çizelgesi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.  Katsayı ile bağlantılı olmayan derslerin değerlendirmeleri aşağıdaki gibi yapılır:

 DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. İZ notu, akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir. YT notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerde başarılı olan öğrenciye verilir.

 YZ notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.

 MU notu, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla muafiyet sınavı yapılan ve başarılı olunan dersin notudur.

 12. Mezuniyet Koşulları

         Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.

            Tezli yüksek lisans programının normal süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, azami süre altı yarıyıldır. 

Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan seçmeli/zorunlu kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde gerekli başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin ilişiği kesilir.

           Öğrenci yüksek lisans tezini, ilgili enstitüce belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

 13. Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

14. Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm/Program Başkanı, Yardımcıları ve Erasmus Koordinatörü)

ESOGÜ Meşelik Kampüsü 26480/ESKİŞEHİR

Tel:+902222393750, www.ogu.edu.tr,  www.fbe.ogu.edu.tr

 15. Bölüm/Program Olanakları

Eskişehir Osmangazi Universitesi Mimarlık Anabilimdali Yüksek Lisans egitimi, öğrencilere, mimari uygulama ve kuramlardaki soru alanlarının farkında olmalarini saglamayi, gerçek dünyadaki mimari tasarım sorunlarını eleştirirken niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapabilmeyi öğretmek ile teknoloji ve insan faktörlerini, sanat ve bilimi birleştirerek derinlemesine araştırma yapabilen tasarımcı formasyonu kazandirmayi hedefler.

Ayrica program,

• ögrecilerin eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinmesini,

• mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve kullanma yetenegi gelistirmesini,

• mimari tasarım sürecinde,sunum ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi edinmesini,

• mimari tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavramasini,

• mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını anlama yetenegi edinmesini,

• farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme becerisi kazandirmayi, 

• Bilimsel kaynaklarla destekli bir araştırmayı gerçekleştirme ve yorumlama;

• Bina bilgisi , yapi bilgisi , restorasyon ve mimarlık tarihi alanında verilerin bilimsel çevrelerle yayın yolu ile paylaşılmasınin ogretilmesi,

• araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanmak ve etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimi edindirmeyi saglar.

 16. Akademik Personel

https://esogumimarlik.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/12/akademik-kadro

 


17. Amaç ve Öğrenme Çıktıları (T.Y.Y.Ç)

;