• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

İslam Tarihi ve Sanatları (Tezli Yüksek Lisans)

1.Genel Bilgi 

Anabilim dalında seçmeli ve zorunlu ders olarak yirmiden fazla ders bulunmaktadır. Bu bölüm, İslam’ın içinde doğduğu ortam ve dönemden başlayarak günümüze kadar gelen yıllarda Müslümanların tarihini, sanat ve edebiyat alanlarında ortaya koydukları eserleri, farklı devletler ve kültürlerle ilişkilerini ele alır.

Eskişehir en eski Müslüman Türk şehirlerindendir. Türklerin Anadolu’ya geldikleri binli yıllardan itibaren bu bölgede Müslümanlar yaşamaktadır. Bunun sonucu olarak da Selçuklulardan itibaren Şehir merkezi ve çevresinde birçok tarihi ve kültürel mirasımızı temsil eden eser bulunmaktadır.

İslam Tarihi ve Sanatları bölümü, genel tarih metodolojisiyle birlikte genel İslam tarihi, bölgemizin tarihi ve kültürel zenginliklerinin tanıtılması ve yaşatılmasına katkı sağlamaya çalışmaktadır. Bu anlamda, öğrenci Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, Paleografi-Epigrafi ve Seminer zorunlu dersleriyle beraber 21 krediyi  ve tezi tamamlamasıyla programdan mezun olmaktadır. Okutulan bu dersler ve hazırlatılan tez ile öğrencilere İslam tarihi, sanatı ve medeniyeti hakkında uzmanlık formasyonu kazandırmayı amaçlamaktadır. 

2.Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim dalında yüksek lisans diploması verilir. 

3.Derecenin Düzeyi

Yüksek Lisans

4.Kabul ve Kayıt Koşulları

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Bununla birlikte üniversitelerin İlahiyat, DKAB Öğretmenliği, Tarih, Edebiyat bölümleri ile Osmanlıca ve Arapça alt yapısı olan (Osmanlıca ve Arapça dersleri almış olan) lisans mezunu öğrenciler programa kabul edilirler.

5.Önceki Öğrenmenin Tanınması

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik” kapsamında gerçekleştirilmektedir.
İlahiyat, DKAB Öğretmenliği, Tarih ve Edebiyat bölümleri ile Osmanlıca ve Arapça eğitimi alarak lisans düzeyinde eğitim.

6.Yeterlik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

7.Program Profili (Amacı)

  • İslam Tarihi ve Sanatları ile ilgili temel konularda bilgi sahibi olan, bilimsel verileri en üst düzeyde kullanan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, sorgulayan, bilgi birikimi ve becerilerini İslam tarihi ve sanatları alanına uygulayabilen, ülkenin tarih, kültür ve sanat konularındaki ihtiyacını ve bu konuların önemini kavramış, bilimsel ahlaka sahip nitelikli İslam tarihçileri yetiştirmek,
  • Üniversite-toplum işbirliğine önem vermek, toplumun sorunlarına çözüm üretmek, bilgi birikimini ve deneyimini halkın her kesimiyle paylaşarak ulusal ve uluslararası düzeyde araştırmalar yapmak,
  • Kazandığı bilgi, birikim, deneyim ve becerilerini; iş hayatında ve insan ilişkilerini sürdürdüğü her alamda uygulayabilmek,
  • Takım çalışmasına yatkın, paylaşımcı, ülkenin tarihi ve kültürel birikim ve kaynaklarının önemini kavramış, mesleki etiğe sahip İslam Tarihçileri yetiştirmek. 

8.Program Yeterlikleri (Öğrenim Çıktıları)

  1. Genel tarih metodolojisi ve felsefesini kavramış,
  2. İslam Tarihi ve Sanatları anabilim Dalı alt bölümlerinden en azından biriyle ilgili bir konuda uzmanlaşmış,
  3. Karşılaştığı ya da toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihi verileri kullanarak açıklayabilecek ve çözüm üretebilecek,
  4. Uzmanlaştığı alanla ilgili olarak projeler hazırlayacak, projeleri yürütebilecek ve sonuçlar çıkarabilecek,
  5.  Alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli geliştirecek, bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilecek,
  6. Tarihi ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize vakıf, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve mesleki ve ahlaki sorumluluk sahibi olacak,
  7. Birlikte ve tek başına bilimsel çalışmalara yatkın, mesleki ve sosyal açıdan etkin iletişim becerisine sahip olacaktır.

9.Mezunların İstihdam Olanakları

Üniversitelerin ilgili bölümlerinde asistan, okutman veya öğretim görevlisi, MEB’te öğretmen, Diyanet İşleri Başkanlığının çeşitli birimlerinde görev alabilmektedirler.

10. Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanları yanında Tarih, Din Bilimleri gibi alanlardaki. Doktora programlarında öğrenim görebilirler. 

11.Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli o dersle ilgili “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

12.Mezuniyet Koşulları

Mezuniyet koşulları “Yeterlik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

13.Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

14. Adres ve İletişim Bilgileri

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanlığı

Meşelik 26480 Eskişehir

Tel:0 222 2374403

Prof. Dr. Adnan ADIGÜZEL Anabilim Dalı Başkanı.

Dr. Öğr. Üyesi Erşahin Ahmet AYHÜN

15.Bölüm/Program Olanakları

Fakülte bünyesinde yüksek lisans programına tahsis edilmiş üç derslik, toplantı salonu, bir toplantı salonu yer almaktadır. Ayrıca gerektiğinde kullanılmak üzere fakültede Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve akıllı tahta ile desteklenmiş 14 derslik, bir konferans solonu ve iki anfi bulunmaktadır.

16.Akademik Personel

Prof. Dr. Adnan ADIGÜZEL

Doç. Dr. Adil ŞEN

Doç. Dr. İsmail METİN

Doç. Dr. Günnur AYDOĞDU

Dr. Öğr. Üyesi Erşahin Ahmet AYHÜN

Dr. Öğr. Üyesi Aynur KURT

Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk BAYRAKCI​                                                                                                                              

Arş. Gör. Barış ÇAKAN


17. Amaç ve Öğrenme Çıktıları (T.Y.Y.Ç)

;