• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

Polimer Bilim ve Teknolojisi Yüksek Lisans Programı

1. Genel Bilgi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Polimer Araştırma Laboratuvarında (PAL) yeni tip polimerlerin, nano ve mikropartiküllerin sentez, karakterizasyon ve uygulama çalışmalarına ağırlık verilmektedir.  Hali hazırda yüzey aktif polimerler, şizofren polimerler, çevre duyarlı polimerler, çapraz bağlı miseller, nanopartiküller, mikrojeller, nanoyapılı hibrit/kompozit sistemler, lateks teknolojisi, ilaç taşıyıcı ve salıcı sistemler vb alanlarda çalışmalar yapılmakta olan PAL, yaklaşık 2 milyon dolarlık alt yapıya sahip olup, oldukça donanımlı (DLS, SLS, TGA/DTA, Zetapot, GPC, UV-vis spekt, Viscometre, Yogunluk ölçer, liyofilizator, 2 rotevaporator, 8 çeker ocak, 9 ikili banko,  diğer muhtelif lab cihazları ve toplam 250 m2 alanı olan)  yapısı ile ülkemiz önde gelen ArGe laboratuvarları arasında yer almaktadır. PAL ekibinde Prof. Dr. Vural Bütün liderliginde 2 Doçent, 1 Dr. ogretim üyesi, 2 araştırma görevlisi, 17 lisansüstü öğrenci ve 2 ziyaretçi araştırmacı olmak üzere 23 araştırmacı yer almaktadır. Grubun akademik çıktıları, 120 den fazla SCI makale, iki kitap bölümü, 5000 den fazla atıf, ulusal (TUBİTAK, TUBA, PAGEV vb) ve uluslararası (TWAS) bilimsel ödüller 35 lisansüstü tez  olarak özetlenebilir.

2. Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

3. Derecenin Düzeyi

2 (QF-EHEA)

4. Kabul ve Kayıt Koşulları

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

5. Önceki Öğrenmenin Tanınması

ESOGÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile ESOGÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ve Uygulama Usul ve Esasları’ nın ilgili maddelerine göre işlem yapılmaktadır.

 6. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması dersleri kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.. 

7. Program Profili (Amacı)

https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/409/program-egitim-amaclari

8. Program Yeterlilikleri (Öğrenme Çıktıları)

 https://fbe.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/151/ogrenme-ciktilari

9. Mezunların İstihdam Olanakları

Çoğu ülkede olduğu gibi ülkemizde de polimer biliminin en büyük skalada üretimi plastikler üzerine olmaktadır. Türkiye de 2017 yılı üretilen toplam plastik hammaddenin % 31 ini AYPE, % 9 unu YYPE, % 15 ini PVC, % 12 sini PP, % 10 unu PS, % 23 ünü de PET oluşturmuştur. 2017 yılında plastik mamul sektöründe 8,6 milyon ton ve 35,6 milyar dolarlık iç pazar tüketimi gerçekleşmiştir. Türkiye Plastik Sektörü 9 milyon tona erişen süreç kapasitesi ile dünyada 6., Avrupa da ise ikinci büyük plastik üretim potansiyeline sahip olmakla birlikte, ihtiyaç duyduğu plastik hammaddenin % 85?inden fazlasını ithalatla karşılamaktadır. 2023 ihracat vizyonu çerçevesinde, kimya sektörü için hedef alınan 50 milyar dolarlık ihracat hedefinin en az 17 milyar dolarının plastik/polimer sektörü ile gerçekleştirmektir. Bu hedefe ulaşmak oldukça zor görünse de, gerek hammadde üretimi, gerekse katmadeğeri yüksek polimerlerin (stratejik yüksek mühendislik polimerleri gibi) üretimi hedeflenirse hedefe yaklaşılması mümkün olabilecektir. Bu bağlamda, mezun öğrencilerimizin yetkin olarak çalışabileceği plastik sektörünün çok büyük bir sektör olduğu görülmektedir.

 10. Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayanlar koşulları sağladıkları takdirde doktora eğitimine başvurabilirler.(QF-EHEA 3)

 11. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

             Öğrencinin başarı düzeyi, yarıyıl içinde yapılacak çalışmalar ve/veya ara sınavları ile yarıyıl sonu çalışmalar ve/veya sınavlarıyla ölçülür.

 Her ders için yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve ara sınavlar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notuna hangi oranlarda katılacağı öğretim üyesi tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulur. Derslerin başarı notları, Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ ndeki  not dönüşüm çizelgesi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.

 

  Katsayı ile bağlantılı olmayan derslerin değerlendirmeleri aşağıdaki gibi yapılır:

 DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenciye verilir. İZ notu, akademik izinli olduğu için derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ait koşulları yerine getirmeyen öğrenciye verilir. YT notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerde başarılı olan öğrenciye verilir.

 YZ notu, not ortalamasına katılmayan kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciye verilir.

 MU notu, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla muafiyet sınavı yapılan ve başarılı olunan dersin notudur.

 12. Mezuniyet Koşulları

         Tezli yüksek lisans programı, en az toplam yirmi bir kredilik ve en az yedi adet ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders ve bir seminer dersi ile uzmanlık alan dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. Derslerin başarı notu en az CC ve akademik başarı notu 4,00 üzerinden en az 3,00 olmak zorundadır. Uzmanlık alan dersi, seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup yeterli veya yetersiz olarak değerlendirilir.

            Tezli yüksek lisans programının normal süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, azami süre altı yarıyıldır. 

Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan seçmeli/zorunlu kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde gerekli başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin ilişiği kesilir.

           Öğrenci yüksek lisans tezini, ilgili enstitüce belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

 13. Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

 14. Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm/Program Başkanı, Yardımcıları ve Erasmus Koordinatörü)

ESOGÜ Meşelik Kampüsü 26480/ESKİŞEHİR

Tel:+902222393750, www.ogu.edu.tr,  www.fbe.ogu.edu.tr

 15. Bölüm/Program Olanakları

PBT Anabilim dalı bünyesinde yer alan ileri düzey laboratuvar ve karakterizasyon cihazları, birim öğrencilerine çalışmalarında polimer yapıların sentez ve etkin karakterizasyon yapabilme imkanı sunmaktadır.

 

Polimer Bilimi ve Teknolojisi ArGe Laboratuvarında bulunan cihazlar-imkanlar

 

DLS-SLS goniometer, Liyofilizatör, Homojenizatör, UV-Vis spektrofotometre, Rotevaporatör,

Zeta-potansiyometre, Etüv (3 adet), Yüzey Gerilim Ölçer, Buz Dolapları (4 adet), Derin Dondurucu, Jel geçirgenlik kromatografi              Sıvı Azot Tankı, Bilgisayar, Viskometre-Densitometre, Özel Yapım Cam eşyalar ve diğer temel laboratuvar alet ve malzemeleri, Super santrifüj,  Ultrasonik banyo, Refraktometre, Dönel kaplama cihazı,TGA/DTA, Vakumlu Fırın, Eldivenli inert kabin?.                      

 

 16. Akademik Personel

https://pbt.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/16/akademik-kadro

 


17. Amaç ve Öğrenme Çıktıları (T.Y.Y.Ç)

;