• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü (2018)

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı

 

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği dalında bir lisans programı sunmaktadır. 2013 yılında Meşelik kampüsünde faaliyete başlayan ve ilk mezunlarını 2017 yılında veren progamımızda öğretim süresi 1+4 yıl şeklindedir. İngilizce yeterliliği geçemeyen öğrencilerimize temel hazırlık programı uygulanmaktadır.

Öğretmen adaylarının İngilizce'lerinin geliştirilmesi, dilbilim ve yabancı dil öğretim yöntemleri gibi dersleri de içine alan mesleki dersler bu programın ana hatlarını oluşturmaktadır. Seçmeli dersler yoluyla öğrencilere ilgi alanlarındaki kültürel ve mesleki konularda kendilerini geliştirme olanağı sağlanmaktadır. Sonuç olarak, programın amacı öğrencilerin İngilizce’de yeterli hakimiyeti kazanmalarına yardımcı olmak ve kendilerine İngilizce’yi yabancı bir dil olarak öğretebilmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır.

Modern araç ve gereçlerle eğitim-öğretim olanağı sunulan bölümümüzde ayrıca ikinci dil edinimi(Almanca ya da Fransızca) ve öğretim yöntemleri konusunda dersler verilir ve seçilmiş okullarda öğretmenlik uygulaması programları düzenlenir.

Mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilmektedirler. 

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak hedefimiz kısa zamanda İngiliz Dili Eğitimi anabilim dalında Yüksek Lisans ve Doktora'ya yönelik Lisansüstü programlarına başlamaktır. Ancak şu an için Yüksek Lisans ve Doktora'ya yönelik Lisansüstü programlarımız bulunmamaktadır.

 

Kuruluş ve Hedeflerimiz

Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesindeki 2013 yılında kurulan Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı yürütülmektedir.

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, öğrencilerin ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim seviyelerinde nitelikli İngilizce öğretmenleri olabilmeleri için gerekli altyapıya sahip olmalarını sağlamaktadır. 

Dört yıllık lisans programımızın amacı, Milli Eğitim okullarının İngilizce öğretmeni ihtiyacını karşılamaktır. Ayrıca, bu anabilim dalından mezun olan öğretmen adayları, üniversitelerin okutman ve araştırma kadrolarında istihdam edilebilmektedir.

Lisans programını bitiren öğrenciler, yine İngilizce öğretiminde ve genel eğitim bilimleri gibi sosyal alanlarda yüksel lisans programlarına devam edebilmektedirler.

 

İş Olanakları

 

Bölüm mezunlarımızın çalışabileceği alanlardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Okul öncesinden yükseköğretimin sonuna kadar her düzeyde örgün eğitim yapan resmi ve özel kurumlarda

  • Yetişkin eğitimi yapan resmi ve özel kurumlarda

  • Tercüme bürolarında

  • Turizm işletmelerinde

  • İhracat-ithalat yapan işletmelerde

  • Halkla ilişkiler

  • İnsan kaynakları ve bankacılık

  • Medyada ve diğer ticari kuruluşlarda

Vizyon ve Misyon

Misyonumuz 

Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanabilen, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, ülkenin geleceği için üstün nitelikli ve seçkin öğretmenler yetiştirmek.

Vizyonumuz 

Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştiren, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunan ve mensubu olmaktan onur duyulan bir bölüm olmak.

 

Bölüm Yönetimi

Bölüm Başkanı/Anabilim Dalı Başkanı

Dr.Öğr.Üy. Ümit Özkanal (Bölüm Başkanı)

 

Bölüm Başkan Yardımcısı

Dr.Öğr.Üy. İlknur Yüksel (Bölüm Başkan Yardımcısı)

 

Bölüm Sekreteri

Gamze TEKOĞUL (Bölüm Sekreteri)

 

Akademik Personel

Dr.Öğr.Üy. Ümit Özkanal- Bölüm Başkanı

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6850/6855

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/uozkanal

 

Doç Dr.  İlknur YÜKSEL - Bölüm Başkan Yardımcısı

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6858

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/yukseli

 

Dr.Öğr.Üy. Işıl ÖTEYAKA

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6856

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/2537

 

Dr.Öğr.Üy. Işıl YALÇIN

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6857

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/isil.yalcin

 

Öğr. Gör. Muhammed Özgür YAŞAR

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6852

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/oyasar

 

Araş. Gör. Dr. Banu Çiçek BAŞARAN UYSAL

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6854

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/bcbasaran

 

Araş.Gör. Dr. Emine EREN GEZEN

Telefon: 0222 239 37 50

 Dahili Telefon: 6853

 E-Posta: email

 Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası

 Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/emeren

 

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Stratejik Amaçlar

Benimsenen misyon ve vizyon doğrultusunda, belirlenen stratejik amaçlar şu şekildedir:

1- Alanımızla ilgili her türlü uluslararası çalışmalar, projeler ve bilgi üretimine ilişkin konularda etkin rol oynamak.

2- Ülkemiz çapında gerek duyulan İngilizce öğretmeni açığının kapatılmasına yardımcı olmak ve daha nitelikli öğretmenler yetiştirmek.

3- Anabilim Dalımız öğretim elemanları ve öğrencilerimizin bilgi teknolojisi ortamlarından yararlanmalarını ve kullanabilmelerini sağlamak.

4- Bilimsel faaliyetleri niceliksel ve niteliksel olarak artırmak.

5- Uluslararası Dil Öğretimi Kongrelerine ev sahipliği yapmak için talip olmak ve gerçekleştirmek.

 

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı

Program Kazanımları

 

 

  • Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.

  • Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi etkin bir şekilde İngilizce öğretiminde kullanabilir       

  • Bireyin kendisini geliştirme amacıyla İngilizce öğretimi alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilir ve ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilir.    

  • Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincinde olarak dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilir.

  • Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi öğretim süreçlerinde kullanabilir.

  • Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkındadır ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb. edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilir.        

  • Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkında olarak bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilir.     

  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisine sahiptir.                

  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.       

  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.       

  • Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümser ve bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilir.

  • İngilizce ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.

  • İngilizce öğretimiyle ilgili kavram, terim, yöntem, teknik, ilke ve kuramları tanımlar.

  • İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme becerilerine sahiptir.

  • İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilir.       

  • İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi İngilizce öğretiminde kullanabilir.

  • Öğrenci düzeyine yönelik otantik İngilizce öğretim materyal hazırlayabilir.

  • Öğrenci ve içerik düzeyine uygun İngilizce öğretimi için ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.

  • Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilir.

  • Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilir ve İngilizce öğretiminde kullanabilir.

  • Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibidir ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilir.

  • Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma, yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.       

  • Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.  

Program Eğitim Amacı

İngilizce Öğretmenliği lisans programının eğitim amacı,  İngilizcede yeterli hâkimiyeti kazanmış, dilbilim, yabancı dil öğretim yöntemleri, İngiliz Edebiyatı, eğitim bilimleri alanlarında temel yetkinliklere sahip, anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve lisans düzeyinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğretebilecek bilgi ve beceriler bakımından yetkin eğitimciler yetiştirmektir.

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI

DERS – PROGRAM ÇIKTISI BİLGİLERİ

Yabancı Diller Eğitimi bölümü, İngilizce Öğretmenliği lisans programı için 20 adet program çıktı belirlemiş ve bölüm web sayfasında ilan etmiştir (https://egitimyabancidiller.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/25/dersler-ve-icerikleri). Bu program çıkıları aşağıdaki gibidir;

 

Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümsemiş, bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış ve hazır olma.

 

Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibi olma ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilme.

 

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi

 

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi

 

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisi

 

Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi

 

İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.

 

İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilme

 

Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi etkin bir şekilde kullanabilme

 

Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkına varma ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilme

 

Bireyin kendisini geliştirme amacıyla alan ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilmesi ve ilintili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilmesi.

 

Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilme ve kullanabilme ve yine öğrenci düzeyine yönelik otantik materyal hazırlayabilme

 

Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincinde olma ve buna göre hareket ederek dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme.

 

Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilme

 

Öğrenci ve içerik düzeyine uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme

 

Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkında olabilme ve bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilme

 

Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi

 

İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi

 

Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi

 

Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma , yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi


17. Amaç ve Öğrenme Çıktıları (T.Y.Y.Ç)

;