Bölüm mezunlarımızın çalışabileceği alanlardan bazıları şöyle sıralanabilir:
-
Okul öncesinden yükseköğretimin sonuna kadar her düzeyde örgün eğitim yapan resmi ve özel kurumlarda
-
Yetişkin eğitimi yapan resmi ve özel kurumlarda
-
Tercüme bürolarında
-
Turizm işletmelerinde
-
İhracat-ithalat yapan işletmelerde
-
Halkla ilişkiler
-
İnsan kaynakları ve bankacılık
-
Medyada ve diğer ticari kuruluşlarda
Vizyon ve Misyon
Misyonumuz
Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanabilen, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, ülkenin geleceği için üstün nitelikli ve seçkin öğretmenler yetiştirmek.
Vizyonumuz
Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştiren, öğretim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunan ve mensubu olmaktan onur duyulan bir bölüm olmak.
Bölüm Yönetimi
Bölüm Başkanı/Anabilim Dalı Başkanı
Dr.Öğr.Üy. Ümit Özkanal (Bölüm Başkanı)
Bölüm Başkan Yardımcısı
Dr.Öğr.Üy. İlknur Yüksel (Bölüm Başkan Yardımcısı)
Bölüm Sekreteri
Gamze TEKOĞUL (Bölüm Sekreteri)
Akademik Personel
Dr.Öğr.Üy. Ümit Özkanal- Bölüm Başkanı
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6850/6855
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/uozkanal
Doç Dr. İlknur YÜKSEL - Bölüm Başkan Yardımcısı
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6858
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/yukseli
Dr.Öğr.Üy. Işıl ÖTEYAKA
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6856
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/2537
Dr.Öğr.Üy. Işıl YALÇIN
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6857
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/isil.yalcin
Öğr. Gör. Muhammed Özgür YAŞAR
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6852
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/oyasar
Araş. Gör. Dr. Banu Çiçek BAŞARAN UYSAL
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6854
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/bcbasaran
Araş.Gör. Dr. Emine EREN GEZEN
Telefon: 0222 239 37 50
Dahili Telefon: 6853
E-Posta: email
Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/emeren
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Stratejik Amaçlar
Benimsenen misyon ve vizyon doğrultusunda, belirlenen stratejik amaçlar şu şekildedir:
1- Alanımızla ilgili her türlü uluslararası çalışmalar, projeler ve bilgi üretimine ilişkin konularda etkin rol oynamak.
2- Ülkemiz çapında gerek duyulan İngilizce öğretmeni açığının kapatılmasına yardımcı olmak ve daha nitelikli öğretmenler yetiştirmek.
3- Anabilim Dalımız öğretim elemanları ve öğrencilerimizin bilgi teknolojisi ortamlarından yararlanmalarını ve kullanabilmelerini sağlamak.
4- Bilimsel faaliyetleri niceliksel ve niteliksel olarak artırmak.
5- Uluslararası Dil Öğretimi Kongrelerine ev sahipliği yapmak için talip olmak ve gerçekleştirmek.
YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Program Kazanımları
-
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
-
Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi etkin bir şekilde İngilizce öğretiminde kullanabilir
-
Bireyin kendisini geliştirme amacıyla İngilizce öğretimi alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilir ve ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilir.
-
Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincinde olarak dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
-
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi öğretim süreçlerinde kullanabilir.
-
Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkındadır ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb. edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilir.
-
Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkında olarak bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.
-
Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümser ve bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilir.
-
İngilizce ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
-
İngilizce öğretimiyle ilgili kavram, terim, yöntem, teknik, ilke ve kuramları tanımlar.
-
İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme becerilerine sahiptir.
-
İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilir.
-
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi İngilizce öğretiminde kullanabilir.
-
Öğrenci düzeyine yönelik otantik İngilizce öğretim materyal hazırlayabilir.
-
Öğrenci ve içerik düzeyine uygun İngilizce öğretimi için ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
-
Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilir.
-
Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilir ve İngilizce öğretiminde kullanabilir.
-
Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibidir ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilir.
-
Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma, yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
-
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
Program Eğitim Amacı
İngilizce Öğretmenliği lisans programının eğitim amacı, İngilizcede yeterli hâkimiyeti kazanmış, dilbilim, yabancı dil öğretim yöntemleri, İngiliz Edebiyatı, eğitim bilimleri alanlarında temel yetkinliklere sahip, anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve lisans düzeyinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğretebilecek bilgi ve beceriler bakımından yetkin eğitimciler yetiştirmektir.
YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI
DERS – PROGRAM ÇIKTISI BİLGİLERİ
Yabancı Diller Eğitimi bölümü, İngilizce Öğretmenliği lisans programı için 20 adet program çıktı belirlemiş ve bölüm web sayfasında ilan etmiştir (https://egitimyabancidiller.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/25/dersler-ve-icerikleri). Bu program çıkıları aşağıdaki gibidir;
|
Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümsemiş, bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış ve hazır olma. |
|
Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibi olma ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilme. |
|
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |
|
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisi |
|
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi |
|
İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilme |
|
Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi etkin bir şekilde kullanabilme |
|
Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkına varma ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilme |
|
Bireyin kendisini geliştirme amacıyla alan ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilmesi ve ilintili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilmesi. |
|
Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilme ve kullanabilme ve yine öğrenci düzeyine yönelik otantik materyal hazırlayabilme |
|
Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincinde olma ve buna göre hareket ederek dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
|
Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilme |
|
Öğrenci ve içerik düzeyine uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme |
|
Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkında olabilme ve bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilme |
|
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |
|
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi |
|
Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma , yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi |